Reklamation


Hvordan reklamerer jeg et produkt.

 

Her finder du information, råd og vejledning om reklamation på et defekt produkt. Det er vigtigt at gennemlæse producenternes beskrivelser til fejlafhjælpning inden du reklamerer et produkt. Du kan på de følgende sider finde information om hvordan du skal forholde dig.


Vi gør opmærksom på at mange af producenterne tilbyder direkte produktsupport til dig som forbruger, du kan via linket herunder se om dit produkt er omfattet og om du skal reklamere til os eller producenten, i listen finder du også kontaktoplysninger til den pågældende producent.


Producentliste med kontaktinformation eller RMA henvisning


Vejledning
I de tilfælde hvor produktet skal sendes til os bedes du tage en kopi af fakturaen samt vedlægge en kort beskrivelse af problemet og efterfølgende indsende varen til os på vores adresse:

Cool Computer.dk
Nejsigbakken 14
9300 Sæby
Mrk.: RMA nr. XXXX

Skal produktet reklameres til Cool Computer direkte eller ønsker du vores hjælp til at reklamere produktet beder vi dig sende en mail til vores kundeservice. Skriv til vores kundeservice

Når du sender produktet bedes du skrive RMA nummeret tydeligt udenpå pakken.
Bemærk venligst - Vi modtager ikke pakker sendt ufranko, pr. efterkrav (postopkrævning) eller uden omdeling.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale) og få en kvittering for afsendelse.


Status
For at få en status på varer sendt til Cool Computer bedes du kontakte vores kundeservice. Skriv til vores kundeservice


Uddrag fra vores salgs- og leveringsbetingelser

1. Forsendelse og emballering
Cool Computer.dk dækker rimelige fragtomkostninger i reklamationssager for forbrugere, den nemmeste måde at få fragten dækket på er at bede om en ”returfragtseddel” før indsendelse af produktet, har du sendt produktet uden først at kontakte os tilbagebetales din fragtomkostning med maksimum DKK 62,50.
Cool Computer.dk opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar.
Fx bør løse interne komponenter som grafikkort, bundkort, harddiske og lignende altid indsendes i antistatisk pose – eller som man modtog det.
Cool Computer.dk opfordrer også til at alle produkter pakkes forsvarligt ind i velegnet fyld (fx bobleplast eller andet stødabsorberende materiale) samt der pakkes i en papkasse så produkterne ikke kan tage skade under transporten. Bemærk i øvrigt også, at fyldes kassen ikke helt ud så kan enkelte produkttyper lide skade da de kan blive kastet lidt rundt derinde – dette trods meget fyld.

2. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.
Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til Cool Computer.dk. Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den, af dem, anviste servicepartner. Dette betyder ofte en reel ombytning eller reparation på din adresse. Kunden opfordres på det kraftigste at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Cool Computer.dk og hvor der skal foretages fejlsøgning vil Cool Computer.dk beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 420,- pr. time inkl. moms. (min. 1 time) Produkter der er omfattet af reklamationsretten, og som er defekte, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at Cool Computer.dk foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og indsendes separat.

Cool Computer.dk kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Cool Computer.dk opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Cool Computer.dk måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab, og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger eller lignende.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Cool Computer.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med indsendelse af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os, således vi kan sende dig en returfragtseddel og dermed betale fragten på forhånd.


3. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Cool Computer.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden og i enkelte tilfælde kan der være pålagt et test- eller ekspeditionsgebyr. Gebyret er DKK 395,- pr. time inkl. moms, idet der beregnes minimum 1 time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Kunden vil altid blive kontaktet inden vi sender varen retur med regning på.

4. Specielt for erhvervsdrivende
Cool Computer.dk dækker ikke fragtomkostninger for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.


Hvad er status på min sag?.

Har du en igangværende reklamationssag eller har du returneret et produkt finder du her på siden information om hvordan du kan få status på din sag.

Reklamations & Retur Status

Er dit produkt reklameret eller sendt direkte til os og ikke til den enkelte producent kan du altid kontakte kundeservice for at få en status på din sag.

Skriv til kundeservice. Oplys venligst dit ordrenummer ved kontakt til os.

Information:

Ved retursager er behandlingstiden for kontrol og accept / afslag på returnering maks. 10 hverdage.

Ved en godkendt retursag vil tilbagebetalingen ske indenfor maksimum 30 dage.